Tuesday, June 23, 2015

KASUT RAYA...

dengar pada tajuk tu..
mengalahkan budak2 je kan...
hhahhaha...
bukan aku beli...
adik ipor aku bagi hadiah hari jadi...
merangkap kasut raya terus lah tu..




adik ipor aku ukur kaki mak dia..
nasib baik lah padan..
alhamdulillah..selesa sangat...
benda free....hehehhe

Saturday, June 20, 2015

KUKURAN NYOR....

Korang pernah guna kukuran nyor yang manual dok?
zaman2 dulu mungkin ada lah kan...
zaman sekarang ni tak tahu lah jupe ke dok..
masa kat dungun ..kalau nak guna santan ..
biasa aku beli yang dah siap...
tak pun suh je kakak aku mesin nyor,..
sekarang ni duk jauh dari adik beradik kena lah berdikari sendiri..
huhuhuhu...duk kat kampung datin..
sikit lagi nak ke kawasan jin bertendang...setakat nak beli santan..
memang tak berbaloi...jauh..malas nak bawak kete...
biasa guna santan kotak...
tapi hari ni ingat nak buat pengat macam tak sesuai gitu...
kena usaha lah sikit..
mujur kakak aku bagi kukuran ...umah dia dah ada mesin nyor..
aku pow je lah..standby oncall...
mana lah tau kot nak buat kuih..
ada jugak faedah nyer...
bertambah mujur zaman muda remaja dulu mak aku paksa aku kukur nyor guna kukuran..
kalau tak mau terkial2 nak mengukur nyer..



ni lah rupa kukuran manual...
bile duk je atas kukuran ni rasa macam ..
perempuan melayu terakhir je..
hahahahha....
bersimpuh gile kau...

nyor yang telah siap di kukur..
nyor dia memang agak kasar sikit..
pahtu aku blender lah plok,...
kalau tak santan memang kurang..

akir nyer siap jugak pengat ubi+sagu..
gigih nyer aku nak makan pengat..
untuk berbuka...

Wednesday, June 17, 2015

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK...


selamat berpuasa untuk semua...
harap2 puasa tahun ni akan lebih baik dari tahun2 
yang sudah...
inshaa allah...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...